Irvan Maulana, Muhammad (2025) PERAN HUMAS JABAR DALAM MENINGKATKAN CITRA POSITIF DI MASYARAKAT (Studi Deskriptif Kualitatif Pada Media Sosial Instagram @humas_jabar). Skripsi thesis, Universitas Sangga Buana YPKP.
![]() |
Text
Cover Skripsi Muhammad Irvan.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (44kB) |
![]() |
Text
Lembar pengesahan scan.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (217kB) |
![]() |
Text
Lembar pernyaan scan.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (121kB) |
![]() |
Text
Abtrak Skripsi Muhammad Irvan.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (35kB) |
![]() |
Text
Bab 1 Skripsi Muhammad Irvan.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (200kB) |
![]() |
Text
Skripsi Muhammad Irvan new.pdf - Accepted Version Restricted to Repository staff only Download (2MB) | Request a copy |
![]() |
Text
Daftar pustaka Skripsi Muhammad Irvan.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (97kB) |
![]() |
Text
Surat cek plagiarisme.pdf - Accepted Version Available under License Creative Commons Public Domain Dedication. Download (63kB) |
Abstract
ABSTRAK Penelitian ini bertujuan untuk mengungkap sejauh mana peran Humas Jawa Barat dalam membangun citra positif di mata masyarakat melalui platform Instagram @humas_jabar. Selain itu tujuan lain dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana cara atau tata kelola Humas Jabar dalam mengelola media sosial Instagram untuk meningkatkan Citra yang positif di pandangan masyarakat. Dengan pendekatan deskriptif kualitatif, penelitian ini menganalisis strategi komunikasi yang diterapkan, jenis konten yang diproduksi, serta interaksi dengan pengguna. Lalu penelitian ini mengungkapkan dengan jelas serta terperinci mengenai hasil dan teori yang peneliti gunakan untuk menjalankan penelitian ini. Hasil penelitian menunjukkan bahwa Humas Jawa Barat telah berhasil memanfaatkan Instagram sebagai alat untuk meningkatkan citra positif melalui konten yang relevan, informatif, dan interaktif. Lalu yang dilakukan oleh Humas Jabar adalah dengan interaktif membalas komentar serta pesan yang masuk melalui media sosial Instagram. Selain itu media sosial Instagram adalah salah satu bentuk atau cara untuk Humas Jabar meningkatkan Citra yang baik di pandangan masyarakat mengenai pemerintahan Provinsi Jawa Barat. Strategi komunikasi yang efektif dan engagement yang tinggi dengan pengguna menjadi kunci keberhasilan Humas Jawa Barat dalam membangun citra positif di media sosial. Kata Kunci: Humas Jawa Barat, citra positif, media sosial Instagram, komunikasi strategis, konten, engagement, masyarakat ABSTRACT This research aims to reveal the extent to which the West Java Public Relations (Humas Jabar) plays a role in building a positive image in the eyes of the public through the Instagram platform @humas_jabar. Additionally, another objective of this research is to understand how Humas Jabar manages the Instagram social media platform to enhance its positive image in the public view. Using a qualitative descriptive approach, this research analyzes the communication strategies implemented, the types of content produced, and interactions with users. Furthermore, this research clearly and comprehensively reveals the results and theories used by the researcher to conduct this study. The results show that Humas Jabar has successfully utilized Instagram as a tool to improve its positive image through relevant, informative, and interactive content. Humas Jabar has also been proactive in responding to comments and messages received through Instagram. Moreover, Instagram is one of the ways for Humas Jabar to enhance its positive image in the public's view regarding the West Java Provincial Government. Effective communication strategies and high engagement with users are the keys to Humas Jabar's success in building a positive image on social media. Keywords: West Java Public Relations, positive image, Instagram social media, strategic communication, content, engagement, community
Item Type: | Thesis (Skripsi) |
---|---|
Additional Information: | SIK.25.0019 |
Uncontrolled Keywords: | West Java Public Relations, positive image, Instagram social media, strategic communication, content, engagement, community |
Subjects: | Skripsi S1 > Ilmu Komunikasi |
Divisions: | Fakultas Ilmu Sosial Dan Politik (FISIP) > Ilmu Komunikasi (S1) |
Depositing User: | Mr Muhammad Irvan Maulana |
Date Deposited: | 02 Sep 2025 02:42 |
Last Modified: | 02 Sep 2025 02:42 |
URI: | http://repository.usbypkp.ac.id/id/eprint/6218 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |